Bezpečný nákup

Garance kvality

Zabrušujeme pouze brýlové čočky od renomovaných výrobců. Dodavatele obrub pečlivě vybíráme na veletrzích v Paříži a Miláně.

Garance vrácení peněz

V případě nespokojenosti můžete vrátit brýle do 30 dnů bez udání důvodu. Dostanete zpět peníze za brýle i poštovné.

Síť poboček

Brýle si můžete osobně vyzkoušet v síti našich poboček.

Přejít na hlavní navigaci

Reakce na úvodník zpráv SČOO

Dnes mi pošta doručila zprávy Společenstva českých optiků a optometristů (profesní sdružení, jehož jsem také členem). Vzhledem k tomu, že zprávy Společenstva jsou určeny pouze jeho členům, nemám právo tento článek zde uveřejnit. Nicméně jsem zde byl označen za škůdce optického oboru a člověka, který je pro peníze ochoten mnoha ústupků, a proto považuji za nutné na to zareagovat.

Projekt optiscont byl připravován dlouhou dobu s vědomím, že optickou veřejností bude přijat negativně, a své účinkování v tomto projektu jsem opravdu zodpovědně zvažoval. Rozhodl jsem se na základě toho, že by vznikl tak jako tak a svojí aktivní účastí garantuji právě to, že vše probíhá v naprostém souladu s českou legislativou (což ostatně potvrdila i nedávná kontrola ze Živnostenského odboru a České obchodní inspekce) a na nejvyšší odborné úrovni.

Je mi upřímně líto, že právě tento projekt vyvolal mezi českými optiky takovou hysterii, ale asi je to celkem pochopitelné. Protože konečně je tu někdo, na koho se dá ukázat prstem, a kdo se neschovává za různými tichými společníky a rouškou anonymity internetových obchodů. Cílem optiscontu není přetahování se o zákazníky s kvalitními kamennými optikami, ale poskytnutí módních a kvalitních brýlí za férovou cenu, bez nutnosti podbízení se slevami podle věku, a jinými až nesmyslně tvářícími se slevami, mnohdy až ve výši 90 % vylepenými na výlohách očních optik.

Teď maličko odbočím. Nedávno jsem četl detektivku „ Hořící drát“, kterou napsal Jeffery Deaver. Není vůbec podstatné čeho se kniha týká, ale velmi mě zaujal jeden moment, při kterém zkušená detektivka hodnotí jednoho kolegu slovy, cituji: „Brýle měl módní, i když se Sachsová nemohla zbavit podezření, že kdyby si prohlédla obroučky, našla by na nich nápis „Made in“ doplněný o název některé země z jihovýchodní Asie“. Konec citátu. A o to tady jde. Ten člověk z knihy není nijak zvlášť bohatý a nemůže si dovolit koupit si drahé značkové obroučky, ale přesto chce mít brýle, ve kterých bude vypadat dobře.

Co z toho vyplývá? Snaha optiscontu není konkurovat kvalitním očním optikám, ale nabídnout alternativu zákazníkům, kteří chtějí mít slušivé brýle za rozumnou cenu.

Nepovažuji se za bezcharakterního člověka, a proto jsem souhlasil s uveřejněním svého jména a fotografie na letácích optiscontu. Nepovažuji se ani za člověka, který by pošpinil obor oční optiky, a který je ochoten pro peníze udělat cokoli. Naopak troufám si říct, že jsem pro obor optiky a optometrie vykonal mnohé a tím více mě mrzí, že kolegové chápou moji účast na optiscontu jako zradu a vyřizují se mnou účty přes články v časopisech.

Bc. Daniel Szarvas

Zkusit brýle online ?>


CZ|SK


Nákupní košíkNákupní košík
košík je prázdný

Přihlásit se | Registrace